איך ניתן לפתוח עוסק מורשה

רקע כללי

יזמים רבים רוקמים במוחם רעיון עסקי אשר על פניו הוא בעל פוטנציאל גדול לרווחיות והכנסות, וחולמים על היום בו יפסיקו להעניק מכישוריהם בעבור אחרים ויזכו לפתוח עסק עצמאי. אלא שהדרך לשם פשוטה הרבה יותר מהמצופה ומי שדם היזמות והעשייה זורם בעורקיו יוכל בנקל ובעזרת מספר צעדים פשוטים להגיע לעסק פרטי בקלות. מי שתוהה איך ניתן לפתוח עוסק מורשה ומי יכול לעשות זאת יתפלא לגלות שכל אחד יכול באמצעות תהליך בירוקרטי קצר להפוך לבעל עסק, אלא שהאתגר האמיתי הוא להפוך לבעלים של עסק מצליח.

איך ניתן לפתוח עוסק מורשה

תכנון נכון, תכנית עסקית ומימון הם כלים חשובים בתהליך, כאשר התרגיל הוא פשוט: הכנסות אל מול הוצאות. על מנת להבטיח שהעסק יהפוך למפעל כלכלי יש לנהל נכון את הספרים (ולא להסתמך על תחושות בטן) וליצור איזון מתמיד בין הוצאות להכנסות. הוצאות של עסק עשויות לעמוד לזכותו בזיכויים במס הכנסה ובתשלומי מע"מ, אולם לפני הכל אלו הוצאות היוצאות מהכיס וחשוב לוודא הן שמדובר בהוצאות נחוצות המצדיקות את עצמן מבחינה עסקית, והן שהעסק מכניס ו/או מתוכנן להכניס סכומי כסף שיצדיקו את ההוצאות. ליזמים התוהים איך לפתוח עוסק מורשה ניתן לפרוש את הצעדים הבירוקרטים הנדרשים מהם (פתיחת תיק במע"מ, במס הכנסה ובביטוח לאומי), אולם חשוב יותר לקבל ליווי כלכלי שיגן עליהם מהוצאות מיותרות וישקף להם תמונת מצב אמיתית לאורך הדרך כולה.

פתיחת עוסק מורשה ע"י רואה חשבון מקצועי

רואה החשבון עמית מהלל מלווה עסקים רבים, קטנים כגדולים, חדשים וותיקים, בליווי מקצועי ומסור. הוא ידריך כל יזם איך לפתוח עוסק מורשה ולהתנהל נכונה. בעוד שבתחום העיסוק שלו בעל העסק הוא מקצוען, מכיר היטב את השוק ויודע לייצר מוצרים/שירותים שיעמדו בשוק תחרותי, בתחום הכלכלי את המקצועיות מביא רואה החשבון מהלל ופוטר את היזמים ובעלי העסקים מהצורך להבין במיסוי וחקיקה, בבירוקרטיה אל מול הרשויות, במילוי דו"חות וטפסים מסוגים שונים. התנהלות שגויה מול רשויות המס, ואפילו אם נעשתה בתום לב, עשויה להעמיד בעל עסק במקום לא נעים, בחקירות ובתשלומי קנסות, שעשויים להגיע לכדי איום על קיום העסק. מומלץ לא לוותר על ליווי מקצועי של רואה חשבון מנוסה.