חשיבותו של יועץ מס

רקע כללי

אחד מהדברים ששומרים על קופת מדינת ישראל מלאה ודשנה, הם המיסים שכל אזרח במדינתנו מחויב לשלם. כספי המיסים חשובים ביותר לקופת המדינה, והמדינה בהחלט עושה את כל מה שבכוחה על מנת לוודא שכל אזרחיה ישלמו את המיסים לפי דרישות החוק. עובדה זו היא חשובה ביותר לאנשים בעלי הכנסות ממקורות רבים או הכנסה גבוהה. אחוז המס על ההכנסה גודל עם גודל ההכנסה. ישנם אנשים רבים המרבים להתלונן על גזירת המיסים במדינת ישראל, אך דבר אחד שהם לא יודעים, שישנו בעל מקצוע שיכול לעזור להם לייעל את תשלום המיסים שלהם, ובכך לחסוך להם אלפי שקלים בשנה!

מיהו יועץ המס?

יועץ מס הוא בעל מקצוע שעיסוקו הוא ייעוץ בנוגע לנושא המיסים, הוא מסיע במילוי של דוחות אותם חייב להגיש אדם לרשויות המס ובייצוגם של אזרחים בפני רשויות המיסים. כאמור, לא כל אחד יכול להיות יועץ מס, על מנת לעסוק במקצוע זה יש להיות רשום בפנקס יועצי המס על ידי עמידה בכל התנאים הקבועים בחוק ולהיות בעל רישיון בתוקף לייעוץ מס, רו"ח עמית מהלל הוא דוגמה מצוינת לבעל מקצוע רשום ומקצועי שיכול לשמש כיועץ מס. רוב יועצי המס נמצאים באיגוד "לשכת חשבונאים יועצי המס" ויכולים לעסוק בנושאים של הצהרות הון, ניהול חשבונות, ייעוץ כלכלי, תיאום מס, חישוב שכר, יעוץ בעניין מיסים ופתיחה של תיק במוסדות מס.

איזה בעל מקצוע יכול לפעול כיועץ מס?

ישנם שלושה סוגי מקצועות שמוסמכים לפעול כיועצי מס

  • מנהל חשבונות – יכול לנהל חשבונות של חברה אבל הוא מורשה לייצג לקוחות רק מול ביטוח לאומי.
  • יועץ מס – אין חובה בתואר אקדמאי על מנת לעבוד במקצוע זה. יועץ מס יכול לייצג לקוחות מול כל רשות מס. בעל מקצוע זה רשאי לייצג לקוחות שאינם עולים על מחזור שנתי של 500,000 שקלים בשנה.
  • רואה חשבון – בניגוד למנהל חשבונות או יועץ מס, רואה חשבון יכול לייצג כל לקוח (בלי הגבלה של מחזור שנתי) מול כל רשות מס (כולל ביטוח לאומי). ראיית חשבון היא מקצוע אקדמאי, רואה החשבון עוסק בתחומים נרחבים ולא רק בעיניי מיסים. רו"ח עמית מהלל הינו רואה חשבון רשום מקצועי הרשאי לעסוק בכל הנוגע לייעוץ מס.