פתיחת תיק במס הכנסה

פתיחת תיק במס הכנסה – הדרך הקלה

בימים אלו של חוסר וודאות כלכלית, האדם יודע שיש רק אדם אחד עכשיו ניתן לסמוך, על עצמו. לכן אין זה פלא שיותר ויותר ישראלים מעדיפים לפתוח מעסק משלהם ולעבוד כעצמאיים, מאשר לעבוד כשכירים ולחיות בפחד ממנהל קשוח או פיטורין. ישנם תחומים שונים ומגוונים שכל אדם יכול לעסוק בהם בצורה עצמאית, אך דבר אחד בטוח לגבי כל עסק ועסק, כולם מחויבים בתשלום מס הכנסה. מס הכנסה הינו אחוז מסוים מהכנסתך (המשתנה בהתאם לגובה ההכנסה) שאתה מחויב לשלם למדינה. בשביל שהמדינה תוכל לעקוב אחרי הכנסותיך ועל המס ששולם עליהן עליך לבצע פתיחת תיק במס הכנסה.

פרטים שחשוב לדעת

עיסוק במס יכול להיות עניין בירוקרטי ומסובך, בעיקר במדינת ישראל. פעולה כמו פתיחת תיק במס הכנסה יכולה להראות לא פשוטה למתבוננים מהצד, אך בעלי מקצוע שמבינים בנושא זה, כגון רו"ח עמית מהלל, יכולים להעיד שלא כך הדבר. למרות פשטות התהליך, אין להמעיט בחשיבתו. אי דיוקים ברישומי ההכנסה יכולים להביא לבדיקה מעמיקה של בית העסק על ידי רשות המיסים, מה שיכול להגיע לפגיעה בפעילות התקינה של העסק. במידה וימצא פער בין ההכנסה המדווחת להכנסה האמתית, דבר זה יחשב כ"העלמת מס", פשע חמור שיכול לגרור כנסות כבדים ואף להביא לעונש מאסר בפעול. ניתן להימנע מרעות אלו על ידי ניהול כנה וחכם של תיק המס, ניהול נכון זה יכול להתבצע ע"י רואה חשבון מקצועי ומנוסה, מהבולטים ביניהם הוא רו"ח עמית מהלל.

הסבר על התהליך

פתיחת תיק במס הכנסה יש לבצע מיד אחרי תחילת פעילותו של העסק, אך אחרי רישום העסק במע"מ. יש להגיע לאגף מס ההכנסה בו מתנהל העסק, לפנות לפקיד שומה ולדווח לו על רצונך לפתוח תיק במס הכנסה בעקבות פתיחת עסק חדש. לאחר מכן תתבקש על ידי הפקיד למלא טופס פתיחת עסק עבור עצמאי (טופס 5329) בו תצטרך לרשום פרטים אישיים, פירוט על העסק, פירוט תשלומים המשולמים על ידי בית העסק (כמו שכירות ומשכורות), שותפים, כלי רכב ועוד. לאחר הגשת טופס זה יפתח התיק במס הכנסה. על ידי תיק המס תוכל לנקות ממס ההכנסה הוצאות מוכרות כמו תרומות או קניית ציוד, בכך תוכל להתחיל לשגשג בעסקיך.