טופס הצהרת הון

כל מה שרציתם לדעת על טופס הצהרת הון וחששתם לשאול

במסגרת עבודה עצמאית, המדינה זקוקה למידע מדויק, בדוק ומתעדכן לגבי הנכסים הקיימים ברשותו של האדם. בדיוק לשם כך קיימת הצהרת ההון. מדובר במסמך שיש למלא ולהגיש מדי 5 שנים או מייד לאחר פתיחת התיק במס הכנסה. הצהרת ההון כוללת גם את הנכסים וגם את המחוייבויות הכספיותת שקיימות לאדם בצורת אנשים התלויים בו – בן או בת זוג וילדים מתחת לגיל 18. המטרה העיקרית של ההצהרה היא לראות את השינויים ברמת ההכנסות וההון האישי של האדם לבין ההון הקיים לרשותו בצורות שונות (נכסים, השקעות ועוד). מילוי טופס הצהרת הון מתבצע על ידי רואה חשבון מומחה המאפשר לבצע את כל התהליך בצורה תקינה. רואה החשבון עמית מהלל מהווה מומחה בתחום החשבונאות שיכולתו וניסיונו מבטיחים מילוי תקין ונכון של הצהרת ההון.

הנושאים הנבדקים במסגרת טופס הצהרת הון

בין הפריטים המוצגים בהצהרת ההון ניתן למצוא: השקעות שונות, נכסי מקרקעין, קופות גמל, פירוט חשבונות בנק, פירוט נכסים בחו"ל, תכולת כספת בבנק, תכולת הבית (ריהוט, מוצרי חשמל, פרטי אמנות וכו'), ביטוח חיים, רכבים, מזומנים בסכומים גבוהים.

על כל אלה יש להצהיר, כאמור, בעת פתיחת התיק במס ההכנסה ולאחר מכן כל 5 שנים – כפי שנקבע בחוקי מס הכנסה.

דקויות נוספות של מילוי טופס הצהרת הון

בעלי נכסים רבים תוהים האם גם על ירושות יש לדווח במסגרת הצהרת ההון – התשובה היא כן, כולל סכומים ומקורותיהם, ובמידה והירושה מושקעת בנכסים, תיקי השקעות וכו', יש לדווח על כך גם כן (מתוך הנחה שלאחר 5 שנים זה עשוי להשפיע על מצבו הכלכלי של הנושה). הצורך לבצע מילוי הצהרת הון מלחיץ אנשים רבים, לכן הסתייעות במומחה לחשבונאות המבצע את המשימה המדוברת במקומכם עשוייה להיות ההחלטה הנכונה ביותר לעניין, משום שהיא מעניקה את המסגרת הטובה ביותר לעבודה. רואה החשבון ישאל אתכם שאלות ספציפיות לגבי הנכסים, יסביר איזה מסמכים צריך לאסוף, יזכיר לכם לאסוף את הדוחות מהבנקים ומרשויות אחרות ובאופן כללי – יסיר מכם חלק משמעותי מעול איסוף המידע. רואה החשבון עמית מהלל יסייע לכם לבצע את התהליך בקלות ובמהירות.