פתיחת תיק עצמאי מול מס הכנסה

רקע כללי

אנשים רבים בוחרים להתחיל את חייהם המקצועיים באופן עצמאי, להקים עסק ולנהל את עצמם, מבלי שיהיה להם בוס אחר "על הראש". חלק מהעובדים השכירים שדווקא כן מרוצים מתפקידם, ייתכן ולאחר תקופה מסוימת יהיו מעוניינים לעסוק בעבודה נוספת, על מנת להכניס עניין נוסף לחייהם ולהגדיל את הכנסתם החודשית. כל אזרח שרוצה לעסוק בעבודה כעצמאי ולפי החוק, צריך בין היתר לבצע פתיחת תיק עצמאי מול מס הכנסה ולעבוד באופן מסודר מול הרשויות. פתיחת התיק איננה מסובכת, במיוחד אם נעזרים לשם כך בגורם מקצועי כמו משרד רו"ח עמית מהלל אשר מתמחים בנושא.

מהו התהליך הנדרש לשם פתיחת תיק עצמאי מול מס הכנסה

כל מי שמעוניין להצהיר על עצמו כעצמאי צריך, בנוסף על פתיחת תיק עצמאי מול מס הכנסה לפתוח גם תיקים במע"מ ובביטוח לאומי. פתיחת התיק במע"מ הכרחי שתיעשה קודם, ורק לאחר האישור על הרישום- ניתן יהיה לבצע את פתיחת התיק במס ההכנסה. מיד עם תחילת הפעילות העסקית ולאחר הרישום במע"מ, על העובד להגיש טופס במשרדי מס ההכנסה הקרובים אליו, ולהתחיל למלא את חובותיו. בין אם הוא מוגדר כעוסק פטור או עוסק מורשה- כאשר ההבדל בין השניים הוא גובה ההכנסות החודשיות המשליכות על התנהלות העסק מול מס הכנסה- עליו לדאוג לדיווחים שוטפים על הכנסות, תשלום מקדמות למס באם הוא נדרש לכך, דיווח על תשלומים לעובדים בעסק שלו, אם ישנם כאלה, וכמובן הגשת קבלות או חשבוניות באופן שוטף עבור לקוחותיו.

איך מי שמקים עסק חדש יכול להקל על עצמו, בכל הקשור להתנהלות מול רשויות המס?

פתיחת תיק עצמאי מול מס הכנסה וכן פתיחת התיקים מול שאר הרשויות, הנדרשים לשם הקמת עסק עצמאי, לא חייבים להיות מסובכים. בכל האמור ניתן לקבל שירותים של ייעוץ מס מגורם מקצועי כמו משרד רו"ח עמית מהלל, וזאת בכדי להקל על תהליך הקמת העסק ובמיוחד בתחילת הפעילות, כאשר לבעל העסק אין עדיין ניסיון בהתעסקות עם כל הבירוקרטיה הזו. המשרד מתמחה בשירותי ייעוץ מס הן לעוסק פטור והן עבור עוסק מורשה, וישמח לסייע בתקופת הקמת העסק, וכמובן במתן ייעוץ מקצועי שוטף בהמשך הדרך.