פתיחת תיק עצמאי

מה שצריך לדעת על פתיחת תיק עצמאי

כל אדם הרוצה לעסוק במשלח-ידו באופן עצמאי, חייב להתנהל מול שלוש רשויות המס עוד בטרם כל פעילות כלכלית בעסק שלו: במע"מ, במס הכנסה ובביטוח לאומי. אם אתם מייחלים לפתוח עסק משל עצמכם, הפעולה הראשונה עליכם לבצע עם הקמת העסק היא פתיחת תיק עצמאי, בכל אחת מרשויות המס.

פתיחת תיק עצמאי ברשויות המס

כאמור, כל עסק עצמאי באשר הוא, הן עוסק מורשה והן עוסק פטור, חייב בפתיחת התיקים אצל הרשויות הנזכרות ללא יוצא מן הכלל. כבעלי העסק, ראשית עליכם לגשת אל משרדי המע"מ המשויכים אליכם, ולהצטייד בטופס פתיחת תיק במע"מ 821, כמו גם בצילום תעודת זהות, ברישיון לעיסוק, ובשיק מבוטל מהעו"ש של בעל העסק (כאשר מדובר בעוסק מורשה), עבור קבלת התעודה מהמע"מ, אותה יש להציג במקום העסק. יחד עם זאת יש לפנות אל רשות מס הכנסה עבור פתיחת תיק עצמאי, עם דו"ח המצהיר ומפרט את ההכנסות 5329, ובצירוף בקשה לפטור מניכוי מס במקור. חשובה לא פחות היא הפניה אל המוסד לביטוח לאומי לאחר מילוי טופס דין וחשבון רב שנתי 6101, שעל פי הערכת ההכנסות שבו ייקבעו שיעורי דמי ביטוח לאומי שאותם יש לשלם במהלך שנות פעילות העסק, על מנת להבטיח את זכאותכם לדמי פגיעה וכהנה, כמו את זכאותם של אנשים המועסקים על ידיכם.

ייצוג מול הרשויות על ידי רו"ח עמית מהלל

כאמור, פתיחת תיק עצמאי כרוך בהליכים בירוקרטיים למיניהם הדורשים הבאת כל המסמכים והאישורים הדרושים, ומילוי הטפסים תוך כדי הקפדה על מילוי הנתונים באופן שלם ומדויק. הכרחי שלא יפלו טעויות כלשהן בדיווחים אלו, הואיל והן עלולות להביא להשלכות חמורות יותר בהמשך, לקנסות ולהליכים אף נעימים פחות. על כן, במידת הצורך, הסתייעות בשירותיו של רואה חשבון יכול לחסוך זמן רב מביצוע ההליכים הראשוניים ולהבטיח יציאה חלקה ונקיה של העסק אל הדרך החדשה. רו"ח עמית מהלל מציע את שירותיו המקצועיים לכל אלו המבקשים לפתוח עסק עצמאי ללא מאמץ, ומחפשים ייצוג מוסמך מול רשויות המס השונות כמו גם ייעוץ ושירותים נלווים אחרים. ליצירת קשר, השאירו פרטים כאן ונשמח לעמוד לשירותכם.