פתיחת תיק עוסק מורשה

רקע כללי

פתיחת תיק עוסק מורשה מול רשויות מדינת ישראל הרלוונטיות הם הצעדים הראשונים בעולם העסקי שעל בעל עסק לעשות. לא ניתן ואף אסור להתחיל בפעילות עסקית בטרם מתבצע הליך פתיחת התיק הרשמי. על מנת להתחיל בפעילות כחוק ולהתחיל להשקיע את המשאבים בהגשמת החלום, לגרום לרעיון של עסק עצמאי לקרום עור וגידים ולהתחיל בהתהוות, חשוב לנהל נכון את השלבים הבירוקרטים. לשם כך ממליץ רואה החשבון עמית מהלל להסתייע בשירותיו של איש מקצוע כבר בשלבים הראשונים של הקמת העסק ולגשת אל פתיחת תיק עוסק מורשה עם ייצוג מקצועי וליווי של איש מקצוע מנוסה.

שלבי פתיחת תיק עוסק מורשה

את שלבי פתיחת תיק עוסק מורשה אל מול הרשויות ניתן לחלק לשלוש פעולות אל מול שלושה גורמים שונים:

  • פתיחת תיק במשרדי מע”מ- מס ערך מוסף. בפעולה בירוקרטית פשוטה באמצעות הגעה למשרדי מע”מ הקרובים לאזור המגורים- והצהרה על אופי העסק ותחום פעילותו, תקבלו תעודה מודפסת הכוללת מספר עוסק מורשה (שבמרבית המקרים יהיה מספר תעודת הזהות של בעל העסק).
  • פתיחת תיק במס הכנסה- עם התעודה ממע”מ יש לגשת למשרדי מס הכנסה המקומיים ולמלא הצהרה מפורטת הכוללת מידע על נכסי בעל העסק המיועד, הכנסותיו הנוספות, הכנסות בן הזוג ועוד. פרטי ההצהרה ישפיעו בעתיד על סכומי המיסוי שייקבעו לו.
  • פתיחת תיק בביטוח לאומי- כל אזרח חייב בתשלומי ביטוח לאומי. בעוד אדם הוא שכיר תשלום זה מועבר למדינה דרך המעסיק, באמצעות תלוש המשכורת שלו. ברגע שבוחר אדם לצאת לדרך עצמאית על ידי פתיחת תיק עוסק מורשה עליו לשלם את תשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות בעצמו, כאשר התשלום נקבע באחוזים ביחס ישיר להכנסותיו.

לסיכום

לפני פתיחת תיק עוסק מורשה רצוי ומומלץ להתייעץ עם איש מקצוע. רואה חשבון מנוסה ידע לכוון את בעל העסק ולסייע לו בביצוע כל השלבים בקלות ובפשטות, וכן ללוות אותו בתהליך הבירוקרטי והניהול הכלכלי הכרוך בהקמת עסק. פעמים רבות בעל העסק המיועד הוא מוכשר בתחומו אך אינו בעל ידע בתחומי ההתנהלות הכלכלית ומיסוי. רואה החשבון עמית מהלל מציע ליווי מקצועי ושרות מצוין לעסקים בתחילת דרכם, אל הדרך להצלחה.